Florian Pittis - Ultimul mesaj

"Va salut,
Ma numesc Florian Pittis si va anunt ca am cancer la prostata..Am 63 de ani, sunt director la un radio si de curand cea mai mare bucurie pe care am avut-o in viata mea a fost concertul Roling Stones... Doctorii m-au avertizat ca sunt prea slabit,ca poate o sa agravez ce a mai ramas din boala mea participand la concert ...Viata mea a fost extraordinar de frumoasa...Am fost rebelul cu plete in vant..am trait viata, intens ca pe o minune si nu imi pare rau de nimic din ceea ce am facut. As vrea sa va aduceti aminte de mine...si tind sa cred ca pentru voi am insemnat ceva..sa fredonam impreuna Hei tramvai ...si tras de cai...hei joben cum veneai la Mon Jardin ...Ce tanar eram atunci si plin de viata....
Cum am primit vestea ? Ei bine dragilor rau....Exista un moment in viata cand fiecare trebuie sa isi ia ramas bun...toti veti fi in locul meu candva...Chiar tu care citesti aceste randuri candva va trebui sa iti infrunti propria moarte....Pe de-o parte ma inspaimanta...cum ar fi sa nu mai fiu cu voi cei care ati tinut la mine sa nu va mai vad 100 de ani...1000 de ani...1 miliard de ani...o eternitate......o vesnicie..un infinit..un neant....Eu Florian Pitis nu voi mai fi.... Copiii vostri poate nu vor apuca sa asculte Pasarea Colibri...... nu vor apuca sa vada emisiunile la Teleenciclopedia titrate de mine...incet incet voi fi uitat de toti...sau sper eu nu chiar toti.... Ce mesaj sa va transmit acum? Nu stiu dragilor... traiesc intr-un vis rau.... si ma gandesc ca toate astea nu mi se intampla mie.... marea trecere spre neant... spre nefiinta... Trebuie sa am curaj....o singura data in viata treci intr-o alta
etapa....As vrea sa va spun...sa va iubiti mai mult...sa pretuiti fiecare clipa ca si cum ar fi ultima...Eu va iubesc pe toti si se pare ca EL ma va chema in ceruri...Imi pare rau ca nu am realizat tot ceea ce imi doream ..imi pare rau ca am lasat atatea lucruri neimplinite... Dar nu...NU imi pare rau de viata ce am trait... Iti multumesc Dumnezeule pentru viata ce mi-ai harazit, pentru iubirea ce mi-ai daruit..imi pare rau ca ma chemi asa curand la tine...vroiam sa fac mai multe Doamne ...vroiam sa fac mai multe....Neantul ma cheama si ma inspaimanta in acelasi timp: eu sa nu mai fiu ...EU? Sa nu mai exist sa dispar pur si simplu in bezna uitarii ? Ce inseamna Doamne sa nu mai fiu !?! Ma pui la grea incercare...ultima din viata mea....Dumnezeule ma ia o frica mare ...oare existi ?? Doamne nu ma lasa in bezna nefiintei...eu vreau ca sa mai fiu..te rog.....Nu vreau sa fiu doar o cruce intr-un cimitir......"

Nu stim daca mesajul chiar apartine lui Florian Pittis. Daca este sau nu o confesiune a lui sau doar un text in memoria lui... Simtiti voi ce trebuie si imaginati-va ce vreti despre el....

Thanks Marina.

Comments

Anonymous said…
e chiar de cacao ce-ai scris aici! NICIODATA Motzu n-ar fi scris asa ceva, asta dovedeste ca n-ai inteles NIMIC! Nu-i era frica nici de Dumnezeu, nici de moarte! A trait si a murit LIBER si ca un adevarat CAVALER! A fost un OM!
Octavian said…
Mesajul a fost publicat pe data de 8 August, deci 3 zile dupa ce Florian a murit, poate intradevar el a scris mesajul multe zile inainte de a inceta din viata si a dat dezlegare sa se editeze cu o ora inainte de a muri cind a cerut sa-l vada pe preot. Sint roman american din 1982 dar citesc saptaminal ce se intimpla in tara si chia vad telejurnalul zilnic pe internet. Nu am avut ocazia sa-l cunosc personal dar am avut norocul sa o cunosc pe Anda Calugareanu cu care el a lucrat foarte mult in trecut, cintam la Primavara Baladelor in 1975 cu Adrian Daminescu in grupul nostru Timisorean de muzica folk progresiv “Helicoidal” si am fost felicitat de Anda pt cele doua premii ce le-am luat cu compozitia mea “Primavara” (puteti vedea clipul aici in blogul meu http://www.myspace.com/octavian31 dar opriti melodia ce o cint automat in background inainte de a vedea clipul pt ca sunetele se suprapun – vedeti un Adrian foarte tinar si talentat cu un violoncel solo de mina intii, si o voce ce intrece pe a lui Paul McCartney cu o octava).
Florian a imbratisat curentul New-Age (Veac-Nou) si chiar a avut o dizertatie cu Corina Chiriac pe seama asta, am auzit-o spund, deci era convins ca existenta noastra in acest plan fizic va fi urmata de ceva cu mult mai larg decit viata insasi, (era adeptul teorie Darwiniste dar il macina gindul cum poti sa evoluiezi din nimic in ceva atit de grandios ca Universul)
Cred ca noi toti avem insaminta in subconstientul nostru (multi o numesc suflet) matrita adevarata a existentei noastre Divine si poate Florian in zilele premergatoare mortii lui a inteles ca totul e OK, i s-a dat de inteles ca totul e OK…si totusi oare de ce l-a chemat pe preot cu o ora inainte de a murii? Cineva sugera ca nu i-a fost frica de Dumnezeu, la urma urmei noi toti sintem creatia Lui de ce sa ne fie frica de El, doar toti sintem “copii” Lui fara exceptie, oare un parinte nu-si iubeste toti copii cu aceas intensitate…buni, rai? Am avut 5 ani si fiind peste vara la bunica la tara in Barbatesti Gorj imi aduc aminte ca aveam o stare de parere de rau cu privire la starea bunicii care era in virsta, saraca si bolnava mai tot timpul se odihnea in pat, iar eu baiat de oras aveam de toate; cu acest simtamint coplesitor am iesit pe prispa si indreptindu-mi privirea in sus deodata cerul s-a deschis ca un dreptunghi, ca o fereastra, din interior spre exterior, lasind sa se vada camera bunicii cu soba alba pe stinga, masa rotunda in mijloc, usa in spate si linga ea atirnata pe peret o farfurie cu motiv rural si un prosop tesut dupa el. M-am uitat fara sa fiu surprins pina cind imaginea s-a inchis din exterior spre interior si a disparut. Am stiut ca va trebui sa imi amintesc anual de viziunea paranormala, sa inteleg ca nu a fost un vis, sau inchipuire si ca odata am sa inteleg insemnatatea ei. Multi ani mai tirziu spre sfirsitul anilor 80, fiind in Statele Unite, am experimentat cartea de hipnoza Beyond Hypnosis a lui William W. Hewitt, si am avut un OBE geniun, adica m-am simtit propulsat, in afara corpului meu. Cea ce vreau sa spun e ca mesajul venit de la Florian, sau de la altii apropiati lui, este extraordinar si indiferent ca ia fost frica de moarte sau nu, Florian se simtea inca tinar si ficare dintre noi indiferent ca e o celebritate, sau un om obisnuit ca noi restul, meritam sa ne traim viata pina la adinci batrineti. Poate ca cersetorii sint cei mai curajosi dintre noi pentru ca isi duc viata plina de mizerie ca sa ne invete pe noi restul sa fim mai inimosi si sa ne iubim mai mult. Poate ca celebritatile sint cele mai curajoase pentru ca isi asum raspunderea de a ne impartasi dragostea lor si sa ne faca sa fim la unison in dragoste si gind cind ne ducem la teatru, concerte. Oare Beatles nu ne-a unit prin ei dragostea, indiferent ca sintem Japonezi, Chinezi, Rusi, Romani si toti ceilalti? Oare Uniunea Europeana nu este un exemplu elocvent in acest sens? Doar am avut cu totii acces pe undele scurte la radio si ascultam cu emotie melodi de Beatles, Rolling Stones. Florian si-a inplinit visul si i-a vazut pe Rolling Stones, visul meu e ne implinit pentru ca nu i-am vazut pe Bealtes…dar l-am vazut pe Paul McCartney de 2 ori in concert... si m-am dus si la Liverpool si inca ma tin cu dintii de vis pentru ca atita timp cit doi dintre cei Fab4 mai sint in viata ..Beatles poate reinvia, pentru ca Beatles e o entitate mai larga decit Paul Ring George si John , e dragoste insasi ce a adus la crearea Uniuni Europene si la viitoare Uniune a Lumii.
Thoughtscape said…
Florian Pittis - Ultimul mesaj e foarte uman, foarte real, foarte aproape de realitate, comentariul lui Bau la el e prapastios. John Lennon s-a crezut Isus Cristos reincarnat, Bau il unge pe Florian cu puteri de Achile fara frica de moarte... oricum cu o ora inainte de moarte la chemat pe preot, nu a chemat protipendada din Bucuresti; oricare dintre noi inclusiv Bau s-ar fi comportat la fel ca in mesajul descris. Oare vitejii soldatii romani, si nu numai ei, ce lupta in Irak nu le este frica de moarte? Oare cei care mor cu miile acolo departe de cei dragi sint mai putin cavaleri? Oare daca dupa virsta de 50 de ani Florian si-ar fi facut timp pentru vizita medicala la prostata anuala nu ar fi avut sansa mai mare sa fie tratata? Cancerul de prostata descoperit in stare incipienta este vindecabil 100%. Daca femeile nu-si fac vizita anuala pentru depistarea cancerului de sini si barbatii pentru cel de prostata risca sa-l depisteze prea tirziu... Daca ii iubesti pe cei dragi, pe cei apropiati, atunci este de datoria ta sa ai grija de tine, sa nu te lasi pina in ultimul moment... pentru ca nici Bau, sau altii nu o sa-ti dea o mina de ajutor... pare cam dur dar asta e realitatea...nu e nici Rock and Roll si nici Folk... Ii iubim pe Beatles, pe Rolling Stones, pe Corina Chiriac... dar si pe doctori ar trebui sa-i iubim cu aceas intensitate, si sa-i vizitam mai des, este de datoria noastra... Florian a imbratisat curentul metafizic New Age si poate chiar a avut experiente paranormale ce la determinat sa aiba o viziune diferita de multi alti, si eu am avut OBE (Out Of the Body Experience), iar cind am fost de 5 ani si m-am uitat spre cer cu un simtamint zbuciumat, coplesitor pentru ca bunica era bolnava, saraca si fara ajutor, cerul s-a deschis ca o fereastra lasindu-ma sa vad nevazutul, asta nu inseamna ca sint plin de curaj si mai nobil decit alt muritor de rind ce traieste pe un continent diferit de mine, de exemplu in Europa. Noi toti aducem un aport Inteligentei Universale sau Supraconstientul cum alti o numesc, indiferent ca sintem cersetori, ingineri, saraci sau avem o viata decenta... eu le-am experimentat pe toate, am fost si hamal, sint si inginer, am fost si sarac si traiesc o viata decenta, am cintat si folk progresiv cu Adrian Daminescu in Timisoara si melodia mea Primavara a cistigat 2 premii la Primavara Baladelor in 1975 sau ’76 in Bucuresti, dar ma si duc la concertele lui Paul McCartney pentru ca i-am iubit pe Beatles enorm...de aceia m-am dus si la Liverpool sa le vad locul de nastere...Deci sa ne bucuram de clipa ce o avem iar daca ne va fi teama de necunoscut in preajma mortii ...va fi foarte uman.
Pentru ca Florian indragea enorm de mult muzica folk, in special Bob Dylan, in memoria lui am pus melodia mea de folk Primavara pe MySpace.com cintata de fostul meu grup de folk progresiv Helicoidal din Timisoara (1975). Un foarte tinar Adrian Daminescu, cred ca avea 17-18 ani, cinta vocea principala si la violoncel. Violoncelul solo e fantastic, totusi am compus melodia sa-i pun in valoratie vocea lui Adrian (Oli), si sint clipe in care "urca" cu vocea cu o Octava mai sus decit Paul McCartney, eu cint in picioare linga el. Melodia din concert se termina cu o vedere din sala plina de spectatori si cu un Adrian Paunescu foarte tinar ce ne-a invitat doua zile mai tirziu sa cintam la Teatru National in sala mica, la Cenaclu Flacara. Cu o zi inainte in aceas sala a aulei facultatii de Drept in Bucuresti Anda Calugareanu ne imbratisa si ne tinea pumnii sa cistigam concursul...Inainte de a vedea clipul trebuie sa puneti pe pauza o melodie de folk de a mea ce o cint in background altfel sunetele se suprapun (melodia, Cintecul Danutzei, am compus-o pentru o fata dulce si frumoasa din Timisoara, Danutza ce s-a indragostit de un roman american Christi si i-a trimis-o de ziua lui de nastere, cu toate ca ei doi nu mai corespondeaza de citeva luni, totusi ea mi-a spus ca asculta melodia zilnic... aici e adresa http://www.myspace.com/octavian31
Anonymous said…
Sunteti niste idioti. Nu a scris el asa ceva si ma revolta cata prostie exista in oamenii care cred si mai si comenteaza pe toate partile ca ar fi dat dezlegare cu o ora inainte etc. etc. Daca l-ati fi cunoscut personal ati fi inteles ca NICIODATA nu ar fi scris asa ceva.
Sunteti niste oligofreni.
Thoughtscape said…
Anonimule dupa cum spunea unul aici mai sus (bau) Florian Pittis a fost un cavaler, deci respecta femeile, tu nu ai cum sa–l fi cunoscut bine, personal pe el pentru ca o faci pe Marina idioata, tu esti un grandoman! Spune-mi cine iti sint prietenii si iti spun cine esti...deci tu nu il stiai bine esti un "fake". In saptaminile precursoare mortii creierul emana un surplus de serotonin (molecula fericirii) cea ce te face sa te simti excesiv de bun, neinfricat, fericit de aceia nu i-a pasat de moarte si nu i-a fost frica de Dumnezeu (asa spunea Bau mai sus...eu cred ca tu esti aceas persoana...deghizat(a) in ...anonimat). Eu nu am avut cum sa-l cunosc bine pentru ca nu l-am vazut in province pe scena la teatru, prefera Bucurestiul cu protipendada de acolo, l-am vazut la TV recitind niste poezioare si de citeva ori cintind ce stia el mai bine, muzica folk (oricum ca si cintaret de folk era sub nivelul lui Mircea Baniciu, Vali Sterian, Dan Chebac, Mircea Vintila, Adrian Daminescu care de fapt a luat doua premii la Primavara Baladelor in 1975 etc). Incearca sa-ti expui pararea si critica fara sa le jignesti pe altele sau pe altii, de fapt nu ai spus nimic concrect, doar ca il stiai bine si ca toti ceilalti sint idioti...hmmm, si oricum esti un ANONIM, iti place sa culegi castanele din foc cu miinile altora!
Anonymous said…
Este extraordinar ca dupa moarte avem un mesaj de la Pittis( real sau nu, nu conteaza) Pentru cei care l-au iubit, este o alinare de care aveam nevoie,Eu cred ca a fost scris de Pittis , nimeni nu este mai presus de teama de moarte normal, nu poti fi un iubitor al lui Pitiis , este uman.Seamana cu el.A insulta pentru cei care cred asta, nu este normal, cine va credeti ?

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

Bestoftheweb.ro 02/25/2012 (a.m.)

Babuinii conduc Romania - astazi babuinul Relu Fenechiu