Costul autostrăzii care nu este
Un excelent articol din Gandul, despre autostrazile pe care nu le avem si pe care nu o sa le avem multi ani!
Cati bani se pierd pentru ca strainii nu au cum sa circule in tara noastra, cati bani se pierd pentru ca la manastirile din Bucovina nu se mai poate ajunge,cati bani se pierd pentru ca nu ai o autostrada care sa ne lege de Europa. Cum de nu le crapa obrazul magarilor ce ne conduc ?
"Costul unei autostrăzi trebuie pus în balanţă cu beneficiile pe care le aduce. Niciun guvern român nu ar fi trebuit să privească autostrăzile ca pe un cost, ci ca pe o investiţie, cu un randament fabulos dacă ar fi să privim la dezvoltarea Portugaliei, de exemplu, care a construit mii de kilometri în 10-15 ani.
În ultimii 20 de ani, când a venit vorba de autostrăzi, şi a venit prea puţin, principala problemă a autorităţilor şi a presei a fost costul, metoda de licitaţie sau numele câştigătorului. Orice expert în infrastructură, orice investitor, din orice industrie ar fi el, ştie, mult mai bine decât guvernele României de până acum, că acest calcul se face invers: cât se pierde pentru că nu se construieşte? Câţi bani face, nu câţi îngroapă în asfalt. Vosganian a declarat joi că am putea atrage investiţii străine directe de circa 10 miliarde anul acesta. Dacă am fi avut măcar cele două coridoare europene gata în acest moment la cât s-ar fi ridicat acest nivel? Dacă ar fi fost gata de acum 10-12 ani, cum ar fi arătat acum România? Niciun oficial al guvernului nu poate răspunde, niciun analist, niciun expert financiar."
Victor ROTARIU - Gandul
Cati bani se pierd pentru ca strainii nu au cum sa circule in tara noastra, cati bani se pierd pentru ca la manastirile din Bucovina nu se mai poate ajunge,cati bani se pierd pentru ca nu ai o autostrada care sa ne lege de Europa. Cum de nu le crapa obrazul magarilor ce ne conduc ?
"Costul unei autostrăzi trebuie pus în balanţă cu beneficiile pe care le aduce. Niciun guvern român nu ar fi trebuit să privească autostrăzile ca pe un cost, ci ca pe o investiţie, cu un randament fabulos dacă ar fi să privim la dezvoltarea Portugaliei, de exemplu, care a construit mii de kilometri în 10-15 ani.
În ultimii 20 de ani, când a venit vorba de autostrăzi, şi a venit prea puţin, principala problemă a autorităţilor şi a presei a fost costul, metoda de licitaţie sau numele câştigătorului. Orice expert în infrastructură, orice investitor, din orice industrie ar fi el, ştie, mult mai bine decât guvernele României de până acum, că acest calcul se face invers: cât se pierde pentru că nu se construieşte? Câţi bani face, nu câţi îngroapă în asfalt. Vosganian a declarat joi că am putea atrage investiţii străine directe de circa 10 miliarde anul acesta. Dacă am fi avut măcar cele două coridoare europene gata în acest moment la cât s-ar fi ridicat acest nivel? Dacă ar fi fost gata de acum 10-12 ani, cum ar fi arătat acum România? Niciun oficial al guvernului nu poate răspunde, niciun analist, niciun expert financiar."
Victor ROTARIU - Gandul
Comments