Florin Iaru „România nu-i normală la cap”

"Hai să zicem că vântul răstoarnă un copac peste casa mea. Domne, asta este situaţia, a bătut vântul! Cel care scuipă pe parbriz, din punctul meu de vedere, nu e om, este un element al naturii. Nu mă pot enerva pe elementul naturii... Pot, eventual, să îl dresez pentru ca urmaşii lui să devină oameni. Dar, deocamdată, el nu e om. Încă o dată: mitocanul e un element al naturii! Cei care au această lipsă cronică de respect pentru semenii lor, care au numai această conştiinţă feudală – „eu şi cu familia mea” sau „eu şi cu prietenii mei” - nu sunt oameni. Ăştia încă nu sunt din rasa umană!"

"Revin şi spun: prostituţia există de când e lumea, a existat şi pe vremea lui Ceauşescu, dar ascunsă. Poliţia pedepsea şi racola. Erau prostituate care erau trimise la luptă împotriva duşmanului extern şi intern, şi prostituate băgate la pârnaie. Pe lângă ele, însă, în România actuală înfloreşte toată această „industrie a cărnii la negru” care începe de la proxenet şi continuă cu protectorul de cartier, cu băiatul care strânge taxele pe cartier, cu şeful de cartier, cu poliţia, cu plasatorii, cu recepţionerii. Acesta este nivelul de jos. După aceea urcăm la bordelurile clandestine. Este o chestiune de anormalitate."

"Avem o groază de legi bune. Cel mai straşnic cod rutier, de pildă. Aţi văzut că poliţia opreşte vreun jeep? N-am văzut până acum. O prietenă de-a mea a fost spulberată pe trecerea de pietoni de o maşină. Au dus-o şi au „reconstituit-o” puţin la spital şi, după cinci ani, încă mai şchioapătă. A scăpat cu viaţă, a avut zile. Dar ăla care a accidentat-o a reuşit să aranjeze în aşa fel lucrurile încât să arate că ea n-a fost pe trecerea de pietoni."

Un excelent interviu in Adevarul.ro

Comments

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

Bestoftheweb.ro 02/25/2012 (a.m.)

Babuinii conduc Romania - astazi babuinul Relu Fenechiu