Maşinile, ridicate ilegal în Bucureşti.

Firmele care ridică maşinile parcate neregulamentar în Bucureşti au fost desemnate de către primăriile de sector prin repetate încălcări ale legislaţiei privind achiziţiile publice, informează evz.ro. Aceasta este concluzia unui raport întocmit de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP).

Cu toate acestea, nici vorbă de desfiinţarea contractelor acestor firme cu primăriile. ANRMAP a împărţit doar avertismente pentru neregulile constatate sau, pur şi simplu, a menţionat că, între timp, acestea s-au prescris.

"Autoritatea contractantă nu a transmis spre SEAP anunţul de atribuire a contractului în termenul prevăzut de lege şi a încălcat prevederile privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării IMM-urilor, ceea ce reprezintă o restricţie nepermisă de lege", potrivit ANRMAP. Cu toate acestea, Primăria Sectorului 6 s-a ales doar cu avertismente, iar contractul a rămas în vigoare.

Situaţia este şi mai hilară în ceea priveşte contractul similar încheiat de Primăria Sectorului 3, care nu s-a ales nici măcar cu avertisment, deşi a încălcat Legea achiziţiilor publice. Motivul: neregulile comise s-au prescris, a constatat, sec, ANRMAP.

De departe, situaţia cea mai gravă se înregistrează însă în sectorul 2, unde ANRMAP a descoperit că firma câştigătoare, Supercom SA, trebuia, pur şi simplu, descalificată de la licitaţie. Motivul: nici măcar nu a îndeplinit criteriile minime, oferta sa fiind inadmisibilă.

În mod paradoxal, societatea a câştigat însă licitaţia organizată de Poliţia Comunitară Sector 2 şi ridică în continuare maşini.

Primăria Sectorului 4 s-a ales şi ea cu o amendă pentru încălcarea legislaţiei privind achiziţiile publice în atribuirea contractului de ridicare a vehiculelor, dar acesta a rămas în vigoare.

Şi la Primăria Sectorului 1 au fost depistate nereguli: nedesemnarea unui colectiv de coordonare, neelaborarea studiului de fundamentare a deciziei de concesionare, neefectuarea unei analize economico-financiare, neincluderea procedurii în programul anual al achiziţiilor publice. Şi lista neregulilor nu se opreşte aici.

Singurul care a scăpat de verificarea ANRMAP a fost sectorul 5, al lui Marian Vanghelie. Dar asta pentru simplul motiv că în sectorul 5 nu se ridică maşini.

Şoferii din Capitală plătesc între 440 şi 833 de lei pentru a-şi recupera maşina

Şoferii ale căror maşini sunt ridicate de pe străzile Capitalei plătesc între 440 şi 833 de lei pentru a-şi recupera automobilele, în funcţie de sector. Aceste tarife se aplică doar în primele 24 de ore de la ridicarea autovehiculului. Taxele pentru "depozitarea" maşinii ridicate cresc, pentru fiecare 24 de ore, cu sume cuprinse între 180 şi 372 de lei, în funcţie de sector.

Tariful cel mai ridicat se înregistrează în sectorul 1, administrat de Andrei Chiliman: 833 de lei, plus 372 lei pentru fiecare 24 de ore de "depozitare". La polul opus se situează sectorul 6, "păstorit" de Cristian Poteraş: 440 de lei, plus 180 de lei/24 de ore.

Dacă vă este ridicată maşina în sectorul 4, achitaţi 496 de lei, plus 310 lei/24 ore de "depozitare"; în sectorul 3 - 550 de lei, plus 150 de lei/24 ore, iar în sectorul 2 - 550 de lei, plus 230 de lei/24 ore.

Există cel puţin trei metode pentru a contesta decizia de ridicare a maşinii

"Se poate face o plângere contravenţională în care să se considere că de fapt dispoziţia de ridicare este nimic altceva decât un proces-verbal de contravenţie, în care va da în judecată Poliţia Comunitară şi se va cere şi restituirea banilor de la Poliţia Comunitară. Sau se poate alege o metodă de atacare în contencios administrativ, în care să soliciţi instanţei anularea dispoziţiei de ridicare emisă. În fine, se poate înainta o acţiune civilă, în pretenţii, pe care o recomand pentru că va fi cea mai eficientă, împotriva firmei respective, iar această acţiune să nu fie numai a unei persoane, ci şi a celorlate 10.000 de persoane potenţial a fi afectate", susţine avocatul Gheorghe Piperea.

O cerere în faţa instanţei de drept civil de a obliga firma de ridicări la returnarea sumei plătite ca fiind o plată nedatorată, complementar invocării excepţiei de nelegalitate a deciziei Consiliului Local, are ca principal inconvenient durata îndelungată a procesului, de peste doi ani, în condiţiile în care decizia primei instanţe poate fi atacată prin recurs la Tribunal.

Pe de altă parte, o acţiune la instanţa de contencios administrativ pentru anularea dispoziţiei de ridicare nu va duce la returnarea sumei de bani decât prin declanşarea unui nou litigiu.

"Consiliile Locale înţeleg să îşi depăşească atribuţiile prevăzute de lege şi să acţioneze ca un parlament local. Un regulament adoptat în baza unei hotărâri a Consiliului Local nu poate contrazice Codul Rutier. Sancţiunea este anularea regulamentului în contencios administrativ", a afirmat Piperea.

El a exemplificat cu sectorul 6 din Bucureşti, unde procesul-verbal a fost înlocuit cu dispoziţie de ridicare prin Hotărâre de Consiliu Local.

În cazurile în care nu există o decizie a Consiliului Local de înlocuire a proceselor-verbale cu dispoziţii de ridicare, există posibilitatea înaintării unei cereri la instanţa de drept contravenţional, prin care să se ceară anularea procesului-verbal şi obligarea poliţiei să restituie suma plătită firmei de ridicări, pe temeiul răspunderii civile delictuale. Un asemenea proces durează între 6 luni şi un an.

sursa : realitatea.net

Comments

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

De citit astazi despre bolovanul Marga si plagiatorul Ponta