Carti de citit - Mathias Malzieu - Mecanica inimii

Español: Composición de Qatar en el Festival d...
Image via Wikipedia
"La intrarea in inima ei, lacatul isi schimba cifrul zi de zi. Uneori, cochilia e tare ca o stanca. Ma straduiesc zadarnic sa scornesc mii de combinatii de mangaieri si de vorbe mestesugite, usa tot inchisa ramane. Cu toate astea, imi place la nebunie sa-i strivesc cochilia! Sa-i aud geamatul cand se crapa, sa-i vad gropitele adancindu-i-se in coltul buzelor, care par sa sopteasca "sufla ca sa-mi treaca", sa-i fac tandari sistemul de aparare". As avea nevoie de un manual care sa ma invete cum sa imblanzesc o scanteie"

„Ne iubim ca doua bete de chibrituri. Nu vorbim, ci ne aprindem. Nu ne sarutam, ci provocam «incendii». Cat sunt de inalt, de un metru saizeci si sase si jumatate, corpul mi-e zgaltait de un cutremur de pamant. Inima evadeaza din invelisul-inchisoare, se scurge prin artere, imi ajunge in teasta si se preschimba in creier. Sunt tot o inima, de la fiecare muschi pana in varful degetelor!“

"Madeleine îmi decupează pielea de pe piept cu o foarfecă mare şi zimţată. Dinţii ei mărunţi mă gâdilă la atingere. Doctoriţa îmi strecoară cesuleţul sub piele şi începe să lege firele angrenajului la arterele inimii. E o operaţiune delicată, totul trebuie pus la locul lui. Ca să facă vreo douăsprezece noduri minuscule, foloseşte o sârmă oţelită, dură, dar foarte subţire. Inima bate din când în când, dar cantitatea de sânge trimisă spre artere este prea mică. "E alb ca varul!", şopteşte ea. În sfârşit, ora adevărului. Doctoriţa Madeleine fixează ceasul la douăsprezece noaptea... Nu se întâmplă nimic. Mecanismul nu pare suficient de puternic ca să pună în mişcare pulsaţiile cardiace. Inima mi s-a oprit o clipă periculos de lungă. Îmi las capul într-o parte ca într-un vis istovitor. Doctoriţa apasă uşor mecanismul ca să dea un impuls mişcării. "Tic-tac", murmură ceasul. "Bum-bum", îi răspunde inima, şi arterele se colorează în roşu. Încetul cu încetul, tic-tacul se înteţeşte, iar bum-bumul îi ţine isonul."

http://www.nemira.ro/babel/mecanica-inimii--1365
http://atelier.liternet.ro/articol/8009/Mathias-Malzieu-Mihaela-Toma-Udriste/Mecanica-inimii.html
http://blog.carturesti.ro/evenimente/mecanica-inimii-de-mathias-malzieu.html

Comments

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

Bestoftheweb.ro 02/25/2012 (a.m.)

Babuinii conduc Romania - astazi babuinul Relu Fenechiu