Unsprezece moduri de a dezamorsa furia celeilalte persoane

- Impune-ti sa nu te enervezi. Acesta este un lucru greu, dar absolut esential, in cazul in care vrei sa calmezi cealalta persoana. Pregateste-te pentru asta.
- Stai in picioare sau pe scaun, in functie de pozitia interlocutorului. Amandoi trebuie sa stati in picioare sau pe scaun, la o distanta deaprox. doi metri unul de celalalt. Atunci cand reflectezi, ca intr-o oglinda, pozitia si tinuta celeilalte persoane, reusesti sa stabilesti o prima punte de legatura.
- Abtine-te sa vorbesti! Nu te apara, pe tine sau institutia - nu inca. Persoana respectiva trebuie sa se descarce mai intai, spunandu-si punctul de vedere.
- Arata-ti preocuparea, prin mijloace nonverbale. Foloseste privirea si expresia fetei pentru a coumunica celuilat "Aud ce spui si vreau sa te ajut".
- Asculta, daca vrei sa intelegi. Daca intentionezi sa oferi solutii, va trebui sa sti exact ce spune persoana respectiva. Ascultand, ii dai posibilitatea celeilalte persoane sa se descarce si o vei incuraja sa aiba incredere in tine.
- Vorbeste pe un ton calm. Adu-i pe cei care ridica vocea la nivelul tau emotional: nu te ridica tu la al lor.
- Fa afirmatii din care sa se degaje intelegere. Intelege problemele celeilalte persoane. Spune ceva de genul "Inteleg se ce simti acest lucru" sau "Daca as crede ca... probabil ca as simti si eu la fel ca tine". Nu lua un aer protector. Rezista tentatiei de a recunoaste greseli ale institutiei fara aprobarea sefului si nu te lasa atras in criticarea altor angajati, ca o modalitate de a-ti arata intelegerea fata de un client sau un coleg furios.
- Pune intrebari. Scoate la iveala problema reala, in legatura cu care interlocutorul nu este inca dispus sa fie deschis.
- In acest moment, situatia ar trebui sa fie propice pentru o solutie rationala. Ofera o solutie care sa raspunda tuturor, in masura in care o permite existenta unor limitari.
- Nu-ti depasi atributiile. Daca nu poti sau nu esti autorizatsa rezolvi situatia, fa apel la o persoana care poate ajuta la rezolvarea problemei. Totusi nu-i dati interlocutorului sa creada ca treceti pe umerii altuia rezolvarea problemei. Nu spune niciodata "Asta nu e treaba mea" sau "Nu pot sa te ajut".
- Cand toate incercarile au esuat... Tehnicile prezentate mai sus dau rezultate bune cand esti confruntat cu o nemultumire sincera si spontana, dar e posibil sa nu obtii nici un rezultat in cazul unor persoane calculate sau razbunatoare. In cazul in care nimic nu pare sa mearga, apeleaza la o formula de genul "Ce anume vrei sa fac?" sau "Ce anume ti-ar face placere?". Oricare dintre aceste formule pot dezarma adesea o persoana recalcitranta si vor dezvalui esenta nemultumirilor sale. Dar nu face promisiuni pe care nu le poti tine.

Opt moduri de a tine sub control propria furie

- Admite faptul ca un schimb de cuvinte la manie poate schimba prea putin opiniile. Nici una dintre parti nu asculta suficient de atent pentru ca acest lucru sa se intample.
- Abordeaza o atitudine analitica fata de comportamentul celorlalti. Fiecare considera ca are un motiv intemeiat pentru a se comporta intr-un mod pe care tu il consideri irational, copilaresc sau chiar mai rau. Intreaba-te care ar putea fi justificarea celeilalte persoane.
- Recunoaste ca nimeni nu te poate face sa te infurii : tu esti singur care te montezi. Tu insuti ar trebui sa ai controlul propriilor emotii. Iti faci rau singur, transferand acest control celorlalti.
- Admite urmatorul fapt: cu cat ramai mai mult timp calm si stapan pe emotiile tale, cu atat e mai probabil sa ai castig de cauza. Furia te impiedica sa gandesti rational si sa sesizezi ocaziile de a castiga.
- Invata sa devii un observator al propriei vieti. Analizeaza cu obiectivitate ceea ce ti se intampla. Evalueaza-ti reactiile. Propune-ti sa reusesti mai bine data viitoare.
- Incepe sa ai o reactie pozitiva fata de cei din jur; nu te mai situa in defensiva.Gandeste cu creierul, nu cu stomacul.
- Distanteaza-te de cei care te pot irita si care par inclinati sa o faca ori de cate ori au ocazia.
- Atunci cand cineva merita sa rupi relatia cu el, nu ezita! Nu-i mai permite sa te abordeze.


Opt moduri de a evita conflictul datorat neconfirmarii asteptarilor


- Ar fi bine sa reduci numarul pretentiilor pe care le ai de la cei din jur. Pastreaza-le doar pe cele care sunt esentiale pentru relatia respective.
- Fa cat mai putine promisiuni. Astfel, posibilitatea de a-i dezamagi pe cei din jur va fi mai mica.
Atunci cand esti pe cale de a stabili o noua relatie sau cand ajungi intr-o faza noua, intr-o relatie existenta (nu e vorba numai de o relatie de prietenie, iubire... poate fi si o relatie de afaceri):
- Exprima cu claritate asteptarile si cere acelasi lucru celeilalte persoane.
- Gandeste-te daca aceste asteptari sunt acceptabile sau justificate.
- Negociati impreuna aceste asteptari si stabiliti un "contract de comportare reciproca".
- Revedeti si acualizati asteptarile, pe masura ce relatia avanseaza.
- Folositi aceste asteptari ca baza pentru o analiza retrospectiva periodica, in ambele directii.
In cazul unor relatii personale existente, cand este prea tarziu sa va exprimati asteptarile pe care ar fi trebuit sa le specificati de la bun inceput:
- Cel putin discutati acest subiect si constati in ce masura ati raspuns asteptarilor. Intr-o astfel de relatie nu este niciodata prea tarziu sa va formulati asteptarile.

Opt idei pentru a evita amanarile


- Fa public termenul pe care ti l-ai propus. Spune celor din jur cand vei termina lucrarea respectiva
- Alterneaza sarcinile neplacute cu cele placute. Variaza tipul activitatilor desfasurate in timpul zilei.
- Recompenseaza-te cand ai reusit ceva mai dificil. De ex. hotaraste-te sa-ti iei o zi libera atunci cand ai terminat o lucrare grea.
- Concentreaza-te asupra propriului interes cand duci la bun sfarsit o lucrare. Ce vei castiga din faptul ca ai facut-o? Macar ai reusit sa scurtezi lista de probleme cu un punct.
- Nu te framantain legatura cu terminarea lucrarii. In primul rand apuca-te de treaba.
- Fa lucrurile mai grele atunci cand ai mai multa energie. Nu fa lucruri usoare in perioadele productive.
- Aloca perioade de timp determinate pentru sarcinile pe care ai tendinta sa le amani.
- Nu-ti face griji si nu te simti vinovat pentru ca nu ai facut un anume lucru. Opreste-ti ingrijorarea si apuca-te de treaba.


Douasprezece lucruri pe care trebuie sa le faci inainte, in cursul si dupa interviul de angajare


- Documenteaza-te referitor la compania respectiva si in domeniul de activitate careia ii apartine. Obtine cat mai mult material documentrar. Daca ai aceeasi pregatire ca si ceilalti candidati, cunostintele aprofundate referitoare la firma te vor departaja de ei.
- Poarta imbracamintea "care iti aduce succes". Imbrca-te cu hainele pentru care ai primit cele mai multe complimente
- Creaza-ti un moral bun. Compune-ti o imagine mentala optimista - vizualizeaza succesul pe care il vei avea. E bine sa te auzi vorbind cu convingere. Vizualizeaza aerul de incredere in sine, pe care il degaja personalitatea ta.
- Pregateste un set de intrebari, pe care sa le adresezi celui ce te intervieveaza. Intrebarile demonstreaza faptul ca esti interesat de contextul respectiv si ca te-ai pregatit pentru interviu; cauta ocazia potrivita pentru a le plasa.
- Aduceti curriculum vitae si alte materiale, din care sa reiasa pregatirea, calitatile si realizarile tale (in cateva exemplare). Acestea trebuie sa aiba un aspect ingrijit si sa fie prezentate intr-un dosar aspectuos, dar nu ostentativ.
- Prezinta-te cu 15 minute inaintea orei anuntate. Confirma ora si locul. Verifica daca stii sa ajungi la sediul anuntat.
- Inainte de a intra in sala, respira adanc de trei ori, inspira rar, expira ra. Cand intri in sala, zambeste si da mana cu persoana care te va intervieva.
- In timpul interviului, mentine contactul vizual si asculta atent. Nu incepe sa formulezi raspunsuri la intrebari in timp ce persoana care te intervieveaza vorbeste inca. E perfect daca te gandesti cateva secunde, la sfarsitul intrebarii, inainte de a raspunde.
- Nu raspunde fara sa intelegi intrebarea . Solicita explicatii si, eventual, exemple.
- Raspunde sincer la intrebari. Nu este in avantajul tau sa minti pentru a obtine un post. O asemenea situatie se va intoarce impotriva ta. Pe de alta parte, atunci cand esti intrebat daca ai experienta intr-un anumit domeniu de activitate, in care nu ai mai lucrat, nu raspunde "Nu". Spune ceva de genul: "In continuare, consider ca fiind foarte importanta sansa de a..."
- Pune intrebari din care sa reiasa cunostintele pe care le-ai dobandit in timpul documentarii pe care ai facut-o referitoare la compania respectiva.
- La sfarsit, multumeste-i persoanei care ti-a luat interviul. Poti face referire la o anumita atitudine a persoanei respective, care te-a facut sa te simti mai relaxat(a). Nu inventa insa o astfel de situatie - lispa de sinceritate va fi evidenta.

Douasprezece moduri de a deveni mai eficient


- Nu-ti mai pierde prima ora din ziua de lucru.
- Odihneste-te suficient, fa miscare si hraneste-te bine. Pastreaza-ti sanatatea si intareste-ti forta de rezistenta a organismului.
- Observa cand ai randamentul maxim in cursul zilei. Planifica in acea perioada rezolvarea celor mai grele proiecte. Lucreaza la proiecte mai usoare in perioadele in care ai un nivel de energie mai scazut.
- Atunci cand iti dai seama ca nivelul energiei e in scadere, ia o pauza. Asteapta-te ca acest lucru sa se manifeste zilnic in jurul orei 16, cand scade nivelul zaharului in sange. Ridica-te de la birou, fara a te simti vinovat. Revino refacut, dupa 15 minute.
- Rezerva-ti timp pentru tine. Nu lucra in timpul pauzei de masa.
- Lucreaza dupa liste "De rezolvat". Bifeaza punctele pe masura ce le rezolvi.
- Concentreaza-te, in mod periodic, asupra problemelor de perspectiva.
- Lasa-te de fumat. Fumatorul mediu petrece cateva ore pe saptamana cumparand tigari, cautandu-le, oferindu-le celorlalti, aprinzandu-le, scuturand scrumul, fumand fara sa faca nimic altceva, stingandu-le si golind scrumierele.
- Nu iti mai pierde lucrurile. Poti economisi cateva ore in fiecare luna, hotarandu-te sa nu mai risipesti unele lucruri personale, care se ratacesc de obicei, ca de exemplu pixurile, cheile, ochelarii...
- In cursul zilei, pune-ti intrebarea: "Care este cea mai buna utilizare pe care o pot da timpului pe care il am la dispozitie in acest moment?". Pe masura ce ziua este pe sfarsite, concentreaza-te asupra acelor lucruri pe care nu-ti poti permite sa le lasi neterminate. Ideea este sa fii suficient de disciplinat pentru a face acest lucru, chiar daca esti cufundat in activitatea pe care o desfasori in momentul respectiv.
- Planifica-ti, cand e posibil, astfel activitatea, incat sa termini ceea ce ai de facut, atunci cand se incheie ziua de lucru. Ia-ti de lucru acasa numai in mod exceptional, nu fa din asta un obicei. Compania in care lucrezi are nevoie de o persoana echilibrata, cu o viata personala satisfacatoare. In prezent, tot mai multe companii ii descurajeaza pe "maniacii muncii".

Cum sa iti faci prieteni si sa devii influent


1. Nu critica, nu condamna si nu te plange. "Fiecare om ce-mi iese in cale imi e superior intr-o anumita privinta. De aceea invat de la fiecare trecator", Dale Carnegie.
2. Fii drept si sincer in aprecieri! "Mai intai desteapta in interlocutor o dorinta vie. Cine e in stare de asta, are lumea la picioare. Cine nu, e condamnat la singuratate", Dale Carnegie.
3. Manifesteaza un interes sincer fata de cei din jur.
4. Zambeste.
5. Retine ca numele cuiva este pentru el cea mai dulce muzica ce-i poate mangaia auzul.
6. Fii un bun ascultator. Incurajeaza-i pe ceilalti sa vorbeasca despre ei insisi.
7. Modeleaza-ti discursul in conformitate cu interesele interlocutorului tau.
8. Straduieste-te intotdeauna ca interlocutorul tau sa se simta important.
9. "Poarta-te cu ceilalti asa cum ai vrea sa se poarte ei cu tine"!!!, Dale Carnegie.
10. Daca gresesti, recunoaste-o primul si sustine-ti vina cu convingeri.
11. Obtine de la bun inceput aprobarea interlocutorului tau. Fa-l sa spuna de cat mai putine ori NU.
12. Lasa-ti interlocutorul sa vorbeasca nestingherit.
13. Lasa-l pe celalalt sa creada ca face totul din proprie initiativa.
14. Da-ti silinta sa vezi lucrurile din perspectiva celuilalt.
15. Inainte sa-i critici pe ceilalti, comenteaza-ti propriile greseli.
16. Pune intrebari in loc sa dai ordine directe.
17. Cruta amorul propriu al celorlalti. "N-am nici un drept sa spun sau sa fac ceva care sa inrautateasca imaginea cuiva despre sine insusi. Nu conteaza ce cred eu despre el, ci ce crede el despre sine insusi. E o crima sa stirbesti demnitatea proprie a cuiva." Antoine de Saint-Exupery.
18. Foloseste incurajarile. Da impresia ca orice greseala poate fi indreptata.
19. Asigura-te intotdeauna ca interlocutorul tau e fericit sa faca ceea ce-i propui.

Noua moduri de a media conflictul intre doi adversari


- Asculta ambele persoane, pentru a intelege ceea ce simt, cred si doresc. Poti face acest lucru separat, cu fiecare in parte, sau in acelasi timp cu ambele persoane. In primul caz, interlocutorul trebuie sa stie ca nimic din ceea ce se discuta nu va fi ascuns celeilalte parti.
- Cand discuti cu ambii adversari, convinge-l pe fiecare sa-l asculte pe celalalt. Permite-i fiecarei parti sa vorbeasca numai dupa ce parafrazezi ceea ce a spus favorabil cealalta persoana. Aceasta tehnica reduce in mod eficient supararea.
- Scoate in evidenta momentul in care consideri ca a intervenit neintelegerea. Nu da vina pe aceasta neintelegere. Rezuma-te la a o scoate in evidenta. "Nu mi se pare de loc ca aveti pareri diferite asupra acestui lucru. Problema poate sa constea in faptul ca ati folosit termeni diferiti pentru a desemna acelasi lucru. Dati-mi voie sa va explic ce vreau sa spun..."
- Verifica daca ai inteles corect motivul neintelegerii dintre cei doi. Pune intrebari. Treci dincolo de afirmatii, pentru a afla motivele care stau la baza acestora.
- Intreaba-i daca pot propune o solutie acceptabila pentru toti trei. Aceasta solutie este preferabila uneia care sa vina din partea ta.
- Hotaraste daca una dintre solutii - inclusiv cea pe care eventual o vei propune - este fezabila.
- Alege solutia care reduce tensiunea in cea mai mare masura si asigura revenirea la nivelul de performanta si de liniste initial.
- Gaseste un mod de a salva situatia, in cazul in care unul dintre cei doi va fi perceput ca invins. In felul acesta solutia va fi acceptata mai usor.
- Urmareste aplicarea solutiei alese. Daca nu da rezultate, gaseste cauza si discuta din nou cu oponentii.

Decalogul interviului in cautarea unui loc de munca


Poate cele mai tentante oferte de serviciu au apartinut, in Romania ultimilor ani, companiilor multinationale straine. Recrutarea personalului de care acestea au nevoie pentru a opera in Romania urmeaza standardele conventionale, cunoscute in tarile cu economie de piata consolidata. In drumul catre un nou loc de munca, un Curriculum vitae (CV) este esential.Urmatorul pas este interviul, de multe ori neconventional. Pentru a pregati un asemenea eveniment, va propun un antrenament: o serie de intrebari, selectate din practicile internationale, pe care este util sa le cunoasteti dinainte. Un interviu pentru obtinerea unui nou loc de munca intr-o mare companie ascunde o competitie puternica. Regula de aur este ca fiecare sa incerce sa se puna in cea mai favorabila lumina, dar cu realism, altminteri vin surprizele in perioadele de proba... Nu trebuie uitat ca seful unei companii nu face gesturi de caritate cind angajeaza un candidat. El nu face decit sa caute omul ideal pentru a mari rentabilitatea si productivitatea companiei. Candidatii cu sanse stiu sa-si valorifice calitatile

1. Decalogul interviurilor poate incepe cu descrierea competentelor. Ce cunoastere, ce competente ai dezvoltat in timpul studiilor, al primelor experiente profesionale sau in stagiile de practica urmate?
2. Care sint punctele tale. forte? Aici raspunsurile trebuie sa descrie domeniile in care estii specializat, pe care le consideri un avantaj, in care poti fi considerat un expert.
3. Care sint motivatiile care te determina sa iti schimbi serviciul? Uneori, angajatorii ar dori sa stie daca exista un serviciu ideal pe care ai dori sa-l ai si ce anume ai dori sa faci la locul de munca, daca ai putea alege. Nu este recomandata strategia negativa fata de fostul loc de munca. Poate nu te-ai adaptat tu.
4. Ai modele in domeniul profesional? Este recomandabil ca raspunsurile sa dezvaluie aici o cunoastere a profesionistilor domeniului in care esti specializat. De exemplu, a candida pentru o pozitie de broker intr-o companie de valori mobiliare si a-l avea model pe Bill Gates nu exprima orientare clara in domeniul profesional. O intrebare aparent banala. In realitate "invingatorii" cunosc marile personalitati ale domeniului.
5. Vrei sa iti schimbi munca cu una mai interesanta? La ce anume te gindesti? Este util sa conturezi "obiectul dorintei" pe scheletul atributiilor necesare locului de munca pentru care candidezi.
6. Cum iti imaginezi viitorul? Strategia ideala de raspuns este constructiva.Dorinta de afirmare, consolidarea cunostintelor profesionale, grija fata de familie sint proiectii normale despre viitor.
8. Esti satisfacut de situatia ta profesionala actuala? Ce vrei sa schimbi?
9. Exista o munca in care te-ai implica in mai mare masura decit in cea actuala? Ce ai dori in realitate sa schimbi? Esti flexibil?
10. Ce anume conteaza pentru tine. in viata? Iata o intrebare cu mare grad de generalitate, dar care cere dezvaluirea unor ginduri intime. Si asta reprezinta in general, un exercitiu dificil. Specialistii recomada aici
maxima sinceritate. Candidatii pot descrie ce vor sa faca, ce anume ii diferentiaza de altii, cum obtin un succes garantat. In definitiv, candidatii pentru un post intr-o companie care le solicita astfel de raspunsuri trebuie sa stie ca insisi sefii acestei companii vor citi sau asculta cu atentie aceste motivatii.
Raspunsurile precise - temelia succesului la interviu
Raspunsurile ideale sint cele precise si concise. Nimeni nu are timp de risipit. Time is money! Cu cit raspunsurile sint mai clare, cu atit sansele de a convinge cititorii si apoi interlocutorii sint mai mari. Ei trebuie sa inteleaga ce anume propui, daca esti o investitie buna si in ce serviciu poti fi eficace. Insista asupra succeselor profesionale anterioare. Viitorii angajatori sint sensibili la acestea, fie si pentru ca spera ca vei realiza lucruri remarcabile in companiile lor. Inainte de a porni la drum in cautarea unui nou loc de munca, e bine sa faci o mica ancheta personala in ce priveste companiile care fac noi angajari. Cauta sa afli maximum de informatii despre acestea. Sansele de a te angaja la o anumita companie cresc pe masura ce o cunoasti mai bine. Cu cit aptitudinile si pregatirea ta corespund mai bine nevoilor unei companii, cu atit mai largi se pot deschide portile acesteia. Ziarele, Internetul, bibliotecile, seminariile sint surse de informatii utile. Consulta cu atentie ofertele de locuri de munca si apeleaza la companiile specializate in oferta de servicii.


Zece sfaturi pentru a rezolva neintelegerile pe care le ai cu o alta persoana


- Asculta punctul de vedere al celeilalte persoane. Nu trebuie sa fii de acord cu ceea ce spune, dar trebuie sa asculti punctul de vedere expus. In felul acesta vei afla mai multe lucruri despre persoana respectiva si despre ce trebuie facut pentru a rezolva situatia. Mai mult, adversarul isi va modifica atitudinea fata de tine. Din cand in cand, parafrazeaza sau rezuma cele spuse, pentru a-ti demonstra interesul si pentru a arata ca asculti ceea ce spune.
- Pune multe intrebari. Nu pune intrebari agresive, de genul celor care incep cu "Cum ai putut sa...?". Pune intrebari care sa te ajute sa intelegi punctul de vedere al celeilalte persoane. Asculta raspunsurile si pune intrebari pe baza acestora, daca este cazul. Nu acuza persoana respectiva pentru ca nu raspunde la intrebarile tale, ci continua sa pui intrebari pana cand primesti raspunsurile asteptate.
- Nu te enerva. Pastreaza-ti calmul, indiferent cat de opac ar fi interlocutorul. Nu uita ca fiecare considera pozitia sa ca fiind justificata. Nu pierde timp si nu te pune in situatia de a te simti frustrat, gandidu-te: "Cum poate fi atat de incapatanat?". Accepta dreptul acelei persoane de a nu fi de acord cu tine.
- Comunica-ti punctul de vedere in mod clar si detaliat. Lasa cealalta persoana sa vorbeasca prima; e in avantajul tau sa fi cel ce vorbeste al doilea. In timp ce iti exprimi punctul de vedere, incearca sa constati daca esti ascultat si inteles. Daca interlocutorul nu te asculta, cere-i sa se comporte cu aceeasi politete ca si cea pe care i-ai aratat-o tu.
- Insista asupra problemelor si atitudinilor si nu asupra emotiilor si a aspectelor personale. Atrage atentia asupra ceea ce poate fi constatat, nu asupra celor pe care le deduci sau presupui. Nu atribui motive; acestea vor fi negate. Evita afrontul personal; acesta este, in general, daunator si neproductiv in procesul de rezolvare a conflictului. Cea mai grea si mai importanta realizare intr-un conflict interpersonal se constata atunci cand ambele parti inteleg faptul ca neintelegerea lor consta intr-o problema pe care trebuie sa o rezolve impreuna, si nu in faptul ca fiecare este o problema pentru celalalt.
- Discutati situatia prezenta. Nu insista aspura trecutului si nu dezgopa vechi animozitati. Spune ceva de genul:"O astfel de afirmatie ma fac sa pun la indoiala motivele tale"; este mai bine decat "Niciodata nu am putut avea incredere in tine".
- Concentrati-va asupra viitorului. Obiectivul acestei confruntari este acela de a gasi o solutie pentru relatia voastra viitoare. Prin urmare ste mai util sa intrebi: "Ce putem face pentru ca lucuri de genul asta sa nu se mai repete?" decat "Cum am ajuns in situatia asta?".
- Asuma-ti partea de vina in conflictul respectiv. In crearea si intretinerea unui conflict personal sunt implicate 2 parti. Da un exemplu, recunoscand cel putin o mica parte a rolului tau in conflictul respectiv, si vezi daca si cealalta persoana va face acelasi lucru. Recunoasterea de catre fiecare a unei parti de vina poate uneori sa incheie ostilitatile pe loc.
- Rezumati necesitatile si dorintele ambelor parti. Acestea sunt cele mai importante aspecte care trebuie discutate si reprezinta rezumatul celor opt puncte de mai sus. Acum puteti sa va concentrati negocierile asupra rezolvarii unui numar cat mai mare dintre cerinte. Adopta o atitudine creativa in exploatarea optiunilor si in gasirea solutiilor echitabile.
- Mentineti canalele de comunicare deschise. Planificati impreuna o noua intalnire, la scurt timp, pentru a vedea in ce masura solutiile gasite sunt eficiente. Propuneti-va sa aveti discutii si mai deschise in viitor.

Comments

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

Bestoftheweb.ro 02/25/2012 (a.m.)

Babuinii conduc Romania - astazi babuinul Relu Fenechiu