C.D. Zeletin - Calatorie spre transparenta

Asupra lumii

Împletire, despletire
din liane de nisip,
viscole de amagire
troienesc pe arhetip.

Te rup gânduri în nestire,
visuri iar te înfirip,
împletire, despletire
din liane de nisip.

O secunda de iubire
pentru veci ti-ar da un chip:
dorul de încremenire
striga-n setea lui Oedip,

împletire, despletire!





Chiar ai clintirea unui gând ma doare

Vin iar ninsori ai iar o bântuire
cu dor de-a parasi statornicii.
Aud cum curg prin ora de iubire
clatinatoare crengi de veanicii...
Curând va bate ceasul bolaii ninse
ai inima se va lipi de sol.
Nu atiu s-o atiu...Cu braaele prelinse
pe lungi ninsori ai absorbit de gol
ai desprinzând celula de celula
din trupul rastignit în amintiri,
cu tine vreau, în cea mai calma hula,
sa fim iar început ai banuiri!
Ah, cum presimt! Sarutul sta sa aipe,
uitat de limpezitul meu tumult,
ai tu exiati ai-aud în tine clipe,
iar eu nu sunt ai nu vreau sa m-ascult...
Intram în veanicie c-o ninsoare
ai dinafara, liberi, ne privim.
Chiar ai clintirea unui gând ma doare.
Nu mai suntem. Nu încerca sa fim.



Sub ploaia stravezie si tactila...

Sub ploaia stravezie si tactila,
dorm arborii îmbratisati în gând,
mareea ierbii, roaba la argila,
n-a mai visat de cine stie când...

Egal surâde timpul, picurând
din ornicele treze pe sindrila.
Dorm arborii îmbratisati în gând,
sub ploaia stravezie si tactila.

Se sting bulbucii, aburul plapând
întinde pleduri firave de mila,
iar eu ascult, din adâncimi urcând,
singuratatea vietii pulsatila.

Dorm arborii îmbratisati în gând.





Calatorie spre transparenaa

Ma urmareate verdele vieaii,
ca pe viaaa straveziul moraii.
Culori îmi scoate înainte viaaa,
ca sa-mi ascunda transparenta moarte.
Când vine gândul, ca o mântuire,
mai mult ma prabuaeate-n transparenaa,
încât - vai! - mie însumi par copilul
rostogolit din leaganul naturii...
Azvârle-i, buno, scutecul tau verde
ai-n drum o pajiate de maci frenetici,
acopera-l în azurii zaimfuri
ai vazul orb mai bine întareate-i!



Morminte

Pazesc braduaii,
cauta plutele
pe veci pierduaii,
pe veci pierdutele.

Pe morai cre`deai-i,
dar nu-n încrustaaii:
tihna-i a vieaii,
atiu bine barbaaii...

În van scoruaii
flutura husele:
eu îmi plâng duaii,
eu îmi plâng dusele.

Ce-ai mai adasta
când descoperi Hatula!
...Îmi tot vine-a sta,
aici, unde-i statul...

Prea-nalt în prea jos,
esenaa îmi scapa-n
dichisul pios:
finala supapa.

Un astrona`ut
pierdut prin fire,
în suflet caut
o împletire...

Nu-i fir de afara-n
stâlcita lingura:
pacea, aigara,
fumeaza singura.





Adormirea plajei

Plaja goala de o mie de ani,
valuri,
nebune în larg, înaelepte la maluri...

Privesc de pe tarmul înalt, napadit
de iarba prin care presimt insolenaa
timpului...
Cuprins de-mbraaiaarea cerului cu apa,
stau ameait ca un veamânt între doua
trupuri îmbraaiaate.

Trece un plug pe plaja transpirata,
încet, încet, tragând din urma
o mie de ani.
Sta în apus sa explodeze Phoenix...

Firul de nisip, cioplit un mileniu
se cutremura la fiece secunda:
- N-o fi asta clipa aateptataa

Faina de trupuri e gata
sa zica sieai: acum!
Sta în apus sa explodeze Phoenix,
dar seara coboara gândind la altceva.





Cântecul desavârairii

ai-am dat tot ce-am avut,
nu ma am, nu mai sunt.

Primul rece sarut,
primul sobru cuvânt.

Liniati mari ne supun
ai aud cum gândeati.

Nu mai pot sa m-adun
din ce sunt, din ce eati.







De-un timp, de pretutindeni...



Anii trec.
anii mei trec
ai sufletul de-un timp,
de-un timp alearga spre trup,
de pretutindeni alearga spre trup,
ca un ocean ce s-ar salva de el însuai
sarind într-o barca...





Memorie

Atâta memorie astazi,
mâine atâta uitare...
Printre salcâmi,
în mierea
apusului,
turuie turturica
dupa calul timpului,
turuie în van turturica
dupa calul nevazut al timpului...




Sarut

Piere sarutul
prin banuieli,
spre asternutul
albei sfieli.

E un noroc
arsei sperante,
sa stea în loc,
râvnind distante!

Vad ai prin roca,
prezenta-absenta,
o reciproca,
grea transparenta.

Ezita gura
rasa-n surpari,
peste arsura
din asteptari.

Ies din speranta
raze de vis,
ca dintr-o zdreanta
în Paradis...

Trecutul rece,
sfânta zapada,
viata mi-o trece
într-o balada.

Calda poveste
uaor trecând,
adânc, dau peste
sarutul-gând.


Comments

Anonymous said…
Click here if your LOOKING for "No Charge Online Advertising Channels For Any Business"
Anonymous said…
I had been arguing with my close friend on this issue for quite a while, base on your ideas prove that I am right, let me show him your webpage then I am sure it must make him buy me a drink, lol, thanks.
- Lora - http://www.jocuri-motociclete.net
Anonymous said…
Top-Quality underwear website to
purchase Calvin Klein at marvellous price.
Please visit http://www.chilotick.com. Move all over the world !
Anonymous said…
Hi! I've been reading your web site for a long time now and finally got the courage to go ahead and give you a shout out from Dallas Texas! Just wanted to mention keep up the good job!

Here is my blog post :: diets that work

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

Bestoftheweb.ro 02/25/2012 (a.m.)

Babuinii conduc Romania - astazi babuinul Relu Fenechiu