Toni Grecu - picnic

E
Duminica. Ma scol de dimineata. Cine se scoala de dimineata departe
ajunge. Eu mai departe de baie n-am ajuns, ca stau la bloc. Afara e
frumos.

Trag
perdeaua sa ma bucur de peisaj. In santul din fata blocului soarele
incalzeste un grup de caini vagabonzi. Locuiesc intr-un cartier in care
cainii, santurile si gunoaiele sunt cei mai buni prieteni ai omului.

Trebuie
sa ma calmez! Iau doua rudotele, intind paturica la soare si ma las in
bratele naturii. Pasarelele ciripesc, vantul adie incetisor, iarba
miroase a motorina. La trei metri de mine a venit unul cu un ARO si-a
inceput sa-i spele motorul.


Ma
mut mai departe, intre doua tufe. Intind paturica, ma asez, soarele
cald, aerul curat, iarba miroase a motorina. Adorm, cand cineva imi
trage cu ceva in cap. Sunt copiii cu mingea. Am ametit un pic, dar sunt
fericit ca a fost minge. Daca era trotineta sau o pereche de patine cu
rotile, ala eram.


Ma
ridic, iau paturica si ma mut pe malul lacului, langa o familie care
tocmai a sosit. Ma asez. Soarele cald, vantul adie, iarba miroase a
mici.
Rotocoale de fum se ridica din gratarul vecinilor, doi
adulti, ea si el, 300 de kg impreuna si doi copii, unul mai umflat ca
altul.


Paini, carne, strachini, salate, sosuri, peste se revarsau din portbagajul Daciei.

Sofian,
caci asa il striga sotia, s-a dezbracat la bustul gol si incerca sa se
joace cu mingea, in timp ce infuleca dintr-un castron cu mici. Sotia nu
se juca cu nimic. Ea manca pur si simplu. Iata un fragment din discutia
lor:
- Sofiane, mai da-mi 8 mici!
- Ia de aici pasarico, dar unde-s chiftelele?
- S-au terminat, au jucat copiii tenis cu ele. Mai da-mi o friptura!
- Te rog, serveste ca eu scot din portbagaj salata beuf.
- Adu si olita cu sarmale si tigaia cu musaca si antricoatele!
- Care antricoate?
- Antricoatele, prostule, alea pe care le-am prajit azi dimineata.
- Le-am mancat cand ai fost plecata la coafor, na!
- Idiotule, ai terminat antricoatele, ce-o sa mai mancam pana diseara, nesatulule?
- Tu vorbesti, desperato?, dupa care ea se ridica brusc si poc, poc, doua palme. Nu lui Sofian, ci mie.
- Ce faci, femeie, de ce dai?, ii zic buimacit.
-
De ce te holbezi la noi, n-ai alta treaba, obraznicule, imi zice. Vine
omul la iarba verde si nu poate sa manance linistit ca se uita toti in
borsul lui!


Totul
se linisteste datorita lui Sofian. Ma calmez si eu, dar pentru scurt
timp. Din casetofonul lui Sofian, dat la maximum se pravalea in toata
padurea un strigat de jale: Au, viata mea. Manelele mai lipseau.


- Bai, schimba caseta si da volumul mai mic, ca s-aude pana la Istanbul!...

Saracul Stefan cel Mare degeaba s-a luptat el cu turcii, ca urmasii urmasilor lui nu
l-au inteles in veacul vecilor.


Mai
iau doua rudotele si incerc sa citesc o revista, cand, deodata, alta
panica. Ajutor, ajutor, moare Sofian! Ma ridic speriat si ce vad?
Sofian isi inchiriase o hidrobicicleta sa se plimbe pe lac si tocmai se
scufunda cu tot cu ea. Nevasta-sa striga cat o tinea gura, iar intre
strigaturi mai infuleca doi, trei mici de pe gratar, sa prinda puteri.


Lumea
s-a adunat din toata padurea ca la balci. Cateva femei incepusera sa
planga. Barbatii se pregateau sa sara in apa. Sofian dadea disperat din
maini stropind in jur ca o pompa de irigatii. La un moment dat, un om
de pe mal striga: nu mai da din maini, fraiere, da din picioare!
Respectand indemnul, Sofian a atins fundul cu picioarele. Apa ii venea
pana la brau.


Multimea
s-a indepartat razand, dar nu pentru mult timp. Din toate colturile
padurii se auzeau urlete: Mi-a furat poseta!... Mi-a furat hainele!...
Mi-a disparut celularul!... Vai de mine, masina!... Absorbiti de
aventura lui Sofian, oamenii au lasat pe paturi tot ce aveau, fara sa
tina cont ca sunt in padure. Si cum, la noi, din paduri se fura ca-n
codru, asta s-a si intamplat.


Sa vina politia, sa vina jandarmii! Sa vina pompierii, a luat foc padurea!
Copiii
lui Sofian, scapati de sub supraveghere, s-au jucat cu carbunii de la
gratar si i-au aruncat intr-un tufis. Doi copacei incepusera sa arda
binisor.


In
aceasta atmosfera balcanica, duminica la iarba verde se incheie cu
aparitia echipelor reunite de pompieri si padurari, insotite de cateva
echipe de filmare. Cum au vazut camerele, Sofian, nervos la culme, si-a
dat
pantalonii jos si-a inceput sa se bata cu palma peste fund,
iar nevasta-sa a sarit cu poseta pe reporteri. Asa au vazut ei la
televizor ca trebuie sa-si apere intimitatea.


Traim intr-o tara de dor. De dor si de iarba verde.

Comments

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

Bestoftheweb.ro 02/25/2012 (a.m.)

Babuinii conduc Romania - astazi babuinul Relu Fenechiu