Scrisoare (prea) deschisă

de Radu Bălaş

Dragă mătuşă UE, sunt eu, nepoata România şi te anunţ că de la 1 ianuarie ajung la tine. Am aflat că, mai nou, probabil la insistenţele unchiului Sam şi ale verişorului NATO, nu mai eşti aşa supărată pe mine. Recunosc că am fost o uşuratică şi că am greşit, dar îmi cer scuze, sperând că vom trăi în armonie.
Cât despre mine, ce să-ţi spun… După cum ştii, ani de zile m-am tăvălit cu toţi neocomuniştii, care nu numai că m-au regulat, dar m-au şi dat la alţi nespălaţi şi neciopliţi. Chiar dacă sunt renumită pentru ospitalitatea mea, să nu crezi că mi-a fost uşor să le satisfac toate poftele perverse.
Uneori, neo-comuniştii m-au vândut la tot soiul de proxeneţi, care se dădeau oameni de afaceri. Din toată tărăşenia asta am ajuns şi penetrată şi cu banii luaţi. Vai şi-amar de capul meu…
După o vreme, lucrurile s-au schimbat şi am început o viaţă mai mişto. M-am cuplat cu cineva (nu pot să-ţi spun cu cine) care, drept mulţumire pentru că l-am ajutat la nişte chestii prin Kosovo, Afganistan şi Irak, m-a luat sub aripa lui ocrotitoare.
Am scăpat de blugii Pyramid şi am ajuns să port pantaloni Abibas, iar mai apoi, Tommy Hilfiger. Başca adidaşii Reaboak, pe care i-am schimbat cu încălţări de la Leonardo. Plus cele patru telefoane mobile, câte unul pentru fiecare reţea GSM.
Fidelitatea mi-a fost răsplătită: Dacia 1310 a devenit doar o amintire, de când mă aflu la volanul unui bolid Logan. Să ştii că maşina asta are şi mp3 player la care mă delectez cu simfoniile marilor titani Guţă şi Vijelie.
Mătuşică dragă, abia aştept să mă mut la tine. Chiar dacă ştiu ca pe la tine nu se poartă, de curând am băgat cuţitu' în beregata unui porc. O să-ţi aduc slănină, sângerete şi caltaboş de-ale noastre, plus o damigeană de ţuica de cazan. Hai că pun şi nişte brânzică, un cozonac şi-o oala de sarmale.
Mai sunt doar două probleme: am sifilis şi nu mă pot lăsa de fumat. Nici de furat, e-adevărat! Dar sper ca, graţie sfaturilor tale, să le rezolv pe toate, ca doar sunt inteligentă.
Uşor înfometată, dar cu gândul la fitness-ul pe care îl vom face împreună,Te sărut nerăbdătoare,
România !

aparut intr-un saptamanal muresean

Comments

Popular posts from this blog

"Poze Soc" din Lost - Gafa la Antena 1

Bestoftheweb.ro 02/25/2012 (a.m.)

Babuinii conduc Romania - astazi babuinul Relu Fenechiu